Nový Range Rover Velar: Sofistikovaná elegance a vytříbené detaily

Vylepšený Range Rover Velar je ryzí vyjádření moderního luxusu, který se vyznačuje špičkovými technologiemi, typickou vytříbeností vozů Range Rover a výrazným a čistým designem.

Mřížka masky chladiče se snoubí s charakteristickou plovoucí střechou, nepřerušovanou boční linií a zapuštěnými výsuvnými klikami dveří. Nové supertenké světlomety Pixel LED přinášejí technicistní vzhled připomínající drahokam a optimalizované osvětlení vozovky, zatímco karoserie je vylepšena nižším zadním nárazníkem a tmavými detaily.

Range Rover Velar byl průkopníkem reduktivního designu vozů Range Rover a v interiéru tento přístup posouvá na vyšší úroveň. Prohnutý skleněný dotykový displej s úhlopříčkou 11,4 palce je integrovaný do středové konzoly a poskytuje okamžité a intuitivní ovládání všech klíčových funkcí vozidla. Kompletní sada systémů podporuje komfort a pohodu cestujících.

Plug-in hybridní Velar je schopnější a flexibilnější než kdykoli předtím. Díky přepracované baterii má větší dojezd v čistě elektrickém režimu až 64 km a na výběr jsou vysoce vyspělé zážehové a vznětové motory s mild-hybridní technologií. Ta zaručuje vyšší kultivovanost a nízkou spotřebu paliva. Zákazníci mohou vybírat z verzí Velar S, Dynamic SE, Dynamic HSE a Autobiography.

Elektrifikovaný výkon a schopnosti

Vylepšený Range Rover Velar poskytuje vysoký výkon a to včetně plug-in hybridu P400e. Ten je k dispozici spolu s řadou kultivovaných zážehových a vznětových motorů Ingenium, které jsou všechny vybaveny systémem Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV). Tím se zvyšuje hospodárnost a výkon.

Tradiční jízdní komfort vozů Range Rover zajišťuje vylepšený podvozek a jeho nastavení. Na přání dodávané elektronicky řízené pneumatické odpružení díky pokročilému systému Adaptive Dynamics, který plynule mění tlumící síly na každém kole, poskytuje nerušený komfort i na rozbitých cestách a zároveň vyhlazuje nerovnosti.

Vyspělý hybrid P400e nabízí to nejlepší ze všech světů, neboť kombinuje elektromotor o výkonu 105 kW se zážehovým motorem Ingenium. Vyváženost jízdy v čistě elektrickém režimu a výkonu zážehového motoru znamená, že Range Rover Velar P400e je ideální pro krátké jízdy po městě i delší cesty. Očekávaný reálný dojezd činí přibližně 50 km, což je dost na to, aby průměrná denní vzdálenost ujetá vozem Range Rover Velar mohla být absolvována s nulovými emisemi z výfuku. Pro delší cesty poskytuje plug-in hybridní pohonná jednotka kombinovaný reálný dojezd na benzin a elektřinu 684 km.

Čistě na elektřinu lze ujet až 64 km, přičemž celkové emise CO2 dle WLTP se pohybují 38 g/km a spotřeba paliva je 1,6 l/100 km. Dojezd v čistě elektrickém režimu byl díky větší baterii s kapacitou 19,2 kWh z předchozích 53 km navýšený o 21 %.

Díky kombinovanému výkonu 404 koní a točivým momentem 640 Nm z dvoulitrového zážehového čtyřválcového motoru Ingenium o výkonu 300 koní a elektromotoru o výkonu 105 kW, je P400e schopen zrychlit z nuly na 100 km/h za 5,4 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 209 km/h. V čistě elektrickém režimu umí jet rychlostí až 140 km/h.

P400e je jeden z mála plug-in hybridů schopných rychlého nabíjení stejnosměrným proudem, přičemž nabití z nuly na 80 % je mimo domov za pomoci 50kW nabíječky možné již za 30 minut. Doma jej můžete pomocí 7kW nabíječky se střídavým proudem nabít z nuly na 100 % přibližně za dvě a půl hodiny.

Nejnovější generace zážehových a vznětových motorů Ingenium je k dispozici s 48 V systémem MHEV pro vyšší účinnost a dodávku energie, který využívá integrovaný startér-generátor s řemenem (BiSG) pro získávání energie obvykle ztracené při zpomalování. Ta je ukládána do 48voltové lithium-iontové baterie pod zavazadlovým prostorem vzadu. Tuto energii znovu využívá jako pomoc při akceleraci a zároveň přináší kultivovanější a citlivější fungování stop-start systému.

Zážehový řadový šestiválcový motor Ingenium o objemu 3,0 litru je k dispozici pod označením P400 a poskytuje výkon 400 koní a točivý moment 550 Nm, zrychlení z nuly na 100 km/h za 5,5 sekundy a emise CO2 od 219 g/km.

Čtyřválcový motor o objemu 2,0 litru je nyní vybaven novou osmistupňovou samočinnou převodovkou s plynulejším řazením. P250 nabízí výkon 250 koní a točivý moment 365 Nm, zrychlení z nuly na 100 km/h za 7,5 sekundy, emise CO2 od 211 g/km a spotřebu paliva od 9,3 l/100 km.

Vznětový řadový šestiválcový motor D300 o objemu 3,0 litru poskytuje výkon 300 koní a točivý moment 650 Nm, což zaručuje vysokou výkonnost a zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,5 sekundy. Motor je vybaven sekvenčním přeplňováním turbodmychadly a vyspělým systémem následné úpravy výfukových plynů s emisemi CO2 od 188 g/km a spotřebou paliva 7,2 l/100 km.

Vznětový čtyřválcový motor Ingenium D200 o objemu 2,0 litru dosahuje výkonu 204 koní, emisí CO2 od 168 g/km a spotřeby paliva 6,4 l/100 km.

Motorizace Range Roveru Velar:

Hybrid
•    P400e – 404 koní, 2,0 litru, 4 válce, benzin, PHEV, 640 Nm při 1500-4400 min-1, 8AT, AWD
Petrol
•    P250 – 250 koní, 2,0 litru, 4 válce, benzin, 365 Nm při 1300-4500 min-1, 8AT, AWD
•    P340 – 340 koní, 3,0 litru, 6 válců, benzin, MHEV, 480 Nm 1500-4500 min-1, 8AT, AWD
•    P400 – 400 koní, 3,0 litru, 6 válců, benzin, MHEV, 550 Nm 2000-5000 min-1, 8AT, AWD
Diesel 
•    D200 – 204 koní, 2,0 litru, 4 válce, diesel, MHEV, 430 Nm 1750-2500 min-1, 8AT, AWD
•    D300 – 300 PS, 3,0 litru, 6 válců, diesel, MHEV, 650 Nm 1500-2500 min-1, 8AT, AWD

Systém Adaptive Dynamics je standardní výbavou všech verzí se šestiválcovým motorem a PHEV, stejně jako všech čtyřválcových verzí v provedení Dynamic HSE, a zajišťuje optimalizaci tuhosti odpružení podle jízdních podmínek. Tím zlepšuje jízdní komfort a ovladatelnost. K dispozici je dokonce specifická kalibrace pro jízdu v terénu. Vyspělý podvozek, včetně elektronicky řízeného pneumatického odpružení, systémů Adaptive Dynamics a Configurabe Dynamics, zajišťují výjimečnou výkonnost a agilitu na silnici.

Range Rover díky inteligentnímu systému pohonu všech kol (AWD) s rozdělením točivého momentu dle potřeby zaručuje špičkové výkony v terénu. Tento sytém zajišťuje optimální rozdělení točivého momentu podle aktuálních podmínek, ať už jde o dynamickou jízdu na silnici, nebo rozjezd z místa na kluzkém povrchu.

Systém Terrain Response 2 je dostupný prostřednictvím systému Pivi Pro7 a umožňuje řidiči upravit nastavení vozidla podle jízdních podmínek, přičemž na výběr jsou režimy eko, komfort, tráva-štěrk-sníh, bláto-vyježděné koleje, písek nebo dynamické a automatické nastavení. Každý režim mění nastavení motoru, převodovky, systému pohonu všech kol, odpružení a systému kontroly stability pro dosažení optimální trakce a vyrovnanost.


Mám zájem

Další novinky

Nová limitovaná edice Defenderu V8 je inspirovaná Land Roverem Winstona Churchilla

Nová limitovaná edice Defenderu V8 je inspirovaná Land Roverem Winstona Churchilla

Nejnovější limitovaná edice Works Bespoke od Land Rover Classic čerpá inspiraci z privátního Land Roveru Series I Sira Winstona Churchilla, který mu byl darován v roce 1954. Classic Defender V8 Churchill Edition bude vyroben pouze v deseti exemplářích.

Zjistit více
Předali jsme Defender k užívání partnerskému Aldrov Resort

Předali jsme Defender k užívání partnerskému Aldrov Resort

V polovině srpna jsme předali našemu partnerskému Aldrov Resort k užívání krásný bílý Defender 110 s šestiválcovým dieselem pod kapotou. Toto auto je na hory jak dělané a my máme radost, že jeho domovinou budou právě Krkonoše.

Zjistit více
Range Rover Sport SV Bespoke: Výkon a luxus na míru

Range Rover Sport SV Bespoke: Výkon a luxus na míru

Range Rover Sport nyní díky zavedení programu SV Bespoke nabízí více možností přizpůsobení na míru než kdykoli předtím. Je to poprvé, co je toto vysoce výkonné luxusní SUV k dispozici v rámci exkluzivního programu Range Roveru.

Zjistit více
Range Rover SV Black: lídr luxusu s novým audiosystémem a designem

Range Rover SV Black: lídr luxusu s novým audiosystémem a designem

Range Rover rozšiřuje v roce 2025 svou nabídku o vizuálně působivou variantu Range Rover SV Black, která bude vedle provedení Range Rover SV Serenity a Range Rover SV Intrepid v nabídce od konce letošního roku.

Zjistit více
Nový Defender OCTA Black: Rocková hvězda mezi luxusními vozy

Nový Defender OCTA Black: Rocková hvězda mezi luxusními vozy

Defender OCTA má novou, ještě odvážnější podobu: Defender OCTA Black. Řada černých detailů dodává nejschopnějšímu vozu rodiny Defender ještě výraznější vizáž a ještě více luxusu.

Zjistit více
Land Rover představil nový Defender 110 Trophy Edition

Land Rover představil nový Defender 110 Trophy Edition

Nový Defender 110 Trophy Edition oslavuje návrat Defenderu ke globálním dobrodružstvím s charakteristickou výbavou připravenou na expedice.

Zjistit více
Defender prošel faceliftem: Je výrazný a připravený na cokoliv

Defender prošel faceliftem: Je výrazný a připravený na cokoliv

Modelová řada Defender je nyní ještě výraznější a lépe připravená na dobrodružství než kdykoli předtím, a to díky vylepšeným barvám karoserie, designu a technice v karosářských verzích 90, 110 a 130 – včetně Defenderu OCTA.

Zjistit více
Albion Cars Off-Road Day se rozrostl na tři dny a spojil se s novými partnery

Albion Cars Off-Road Day se rozrostl na tři dny a spojil se s novými partnery

Tradiční off-roadová akce Albion Cars Off-Road Day na Sklence byla letos největší v historii. Čtvrtý ročník této oblíbené terénní akce se rozrostl hned na tři dny a přivítal nové partnery v podobě PPF banky a Britské obchodní komory.

Zjistit více
Luxusní cestování s Discovery: Land Rover uvádí edice Tempest a Gemini

Luxusní cestování s Discovery: Land Rover uvádí edice Tempest a Gemini

Celá modelová řada sedmimístného SUV Discovery doznala vylepšení designu i všestrannosti pro rodiny a ještě zvýšila svou přitažlivost uvedením dvou nových edic.

Zjistit více
Návrat ikony: Land Rover představuje Defender V8 Soft Top

Návrat ikony: Land Rover představuje Defender V8 Soft Top

Land Rover Classic uvedl Classic Defender V8 Works Bespoke Soft Top – nejžádanější klasický Land Rover Defender.

Zjistit více
Defender dokončil první testování prototypu pro cross country soutěže a podepsal legendu Dakaru

Defender dokončil první testování prototypu pro cross country soutěže a podepsal legendu Dakaru

Přípravy legendární britské dobrodružné značky Defender na vstup do mistrovství světa v cross country soutěžích (W2RC) nabírají na obrátkách. V Maroku bylo dokončeno testování prototypu Defender Dakar D7X-R a tým navíc podepsal smlouvy se dvěma hvězdnými jezdci.

Zjistit více
Silvia Bušniaková: Mým snem je nový Defender

Silvia Bušniaková: Mým snem je nový Defender

Šéfka české pobočky Britské obchodní komory (BCC) Silvia Bušniaková je opravdovou světoběžnicí. Narodila se na Slovensku, vyrůstala v Africe, dospívala v bývalé Jugoslávii, studovala v USA a učaroval jí Oxford a Londýn. Pro BCC pracuje už druhou dekádou a při setkávání s klienty úročí bohaté zkušenosti z různých zemí a kultur. Albion Cars patří ke členům i partnerům BCC. Jak v našem rozhovoru zjistíte, zasáhli jsme však do života paní Bušniakové i nad rámec jejích pracovních povinností.

Zjistit více
Elektrický Range Rover prochází testy v horkém počasí a míří na pozici nejvýkonnějšího luxusního SUV

Elektrický Range Rover prochází testy v horkém počasí a míří na pozici nejvýkonnějšího luxusního SUV

Prototypy Range Roveru Electric se v současné době nacházejí v jedněch z nejnáročnějších klimatických podmínkách světa a podstupují nejintenzivnější testování, jakému byl kdy Range Rover podroben.

Zjistit více
Defender je oficiální partner Dakaru od roku 2025, o rok později pak na startovní listině

Defender je oficiální partner Dakaru od roku 2025, o rok později pak na startovní listině

Značka Defender bude od roku 2025 oficiálním partnerem Dakaru a od roku 2026 se nejtěžší soutěže světa zúčastní s továrním týmem.

Zjistit více
Továrna Jaguar Land Rover nově využívá robotického hlídacího psa

Továrna Jaguar Land Rover nově využívá robotického hlídacího psa

Závod Jaguar Land Rover na výrobu a testování elektromobilů v Coventry rozšířil svůj seznam nových zaměstnanců o nevšedního kolegu v podobě čtyřnohého robotického psa jménem Rover.

Zjistit více

Tato webová stránka používá cookies

Za účelem zkvalitnění našich služeb používáme na této stránce soubory cookies. Pro více informací přejděte na
Podmínky pro používání internetových stránek.

Funkční cookies Tyto cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a proto je není možné vypnout.
Analytické cookies Analytické cookies nám pomáhají sledovat a analyzovat způsob v systému Google Analytics 4, jakým návštěvníci interagují s naší stránkou. Tyto informace nám umožňují vylepšovat obsah a poskytovat lepší uživatelský zážitek.
Marketingové cookies Čtení a zapisování cookies pro marketingové účely pro reklamní systémy jako je např. Google Ads či Sklik. Tyto cookies nám umožňují sledovat chování uživatelů a měřit výkon webu a efektivitu našich reklamních kampaní.
Personalizovaná reklama Remarketingové cookies nám umožňují prezentovat vám personalizovanou reklamu na základě vašich předchozích interakcí s naší stránkou v systémech jako je Google Ads, Sklik.
Využití osobních dat Touto volbou nastavíte souhlas s odesíláním a zpracováním vašich osobních údajů společnosti Google pro účely cílení a vyhodnocování online reklamy a cíleného marketingu.