Hynek Čermák a Defender 90: „Je to parádní kára!"

Kdybyste v Česku měli vybrat prototyp chlapa, navíc landroveristy a ještě k tomu takového, který je tak trochu všeobecné známý, volba by musela padnout na Hynka. Herec Hynek Čermák a Land Rover totiž jedno jest. Jeho rukama prošly nebo je stále vlastní: Discovery 2 i Discovery 3, starší DefenderTD5, aktuálně se prohání v novém Defenderu 110 a nedávno si na prodloužený víkend půjčil Defender 90, aby ho otestoval a sdělil vám všem čerstvé dojmy.

S Hynkem jsme se potkali u Míčovny Pražského hradu. Tak jako před rokem jsme si dali doutník, tématem hovorů bylo leccos, dostali jsme ale i na to, proč jsme se potkali – DEFENDER 90. Hynek spustil, ptát se nebylo třeba. A jak už jste u nás i Hynka zvyklí, forma níže napsaného doznala od toho vyřčeného jen minimum změn. Takže, tohle jsou Hynkova slova:

U Defenderu 90 si představuju ideální využití, například kdybych měl farmu. Tahat koně nebo větší, těžší náklady a k tomu mít auto, kterým můžu jet potom do města nebo pro děti do školy. Ty třístovkový motory mě hodně baví. Hodně táhnou odspoda, mají skvělý zvuk.

Devadesátka má velkou výhodu v tom, že má větší akční rádius, v podstatě je to „malý“ auto. V Praze bez problémů zaparkuješ, v lese se otočíš, má to lepší rejd. Překvapilo mě, že tam není to zvedání oproti stodesítce, ale pochopil jsem, že když zařadíš redukci, tak se devadesátka zvedne sama. Prostupnost terénem je mnohem vyšší. 

Tím, že je to auto tak krátký, tak má samozřejmě i zadní náklon mnohem lepší a funguje to skvěle. Kdybych bydlel na vsi a živil bych se chováním dobytka, tak si pořídím přesně takové auto. Samozřejmě je tam menší úložný prostor, nespornou výhodou je ale zmiňovaný větší akční rádius a samozřejmě nižší spotřeba.

Kupodivu Defender 90 má větší úspěch u lidí, kteří tato auta neznají. A dokonce ženský se mě ptaly, co je to za auto, že se jim strašně líbí. A to se mi u mé 110 moc nestává. Možná to bylo i tou luxusní hnědou barvou, ale auto mělo velký úspěch.

Byli jsme s ním i v kempu a když jsme nechávali třeba hodinu otevřené dveře, tak hlásilo, že se blíží vybití akumulátoru a je třeba nastartovat. S tím se musí prostě počítat. Ale to u normálního uživatele, který auto využívá k běžnému životu, není důležitý. Ale pro nás – landroveristy – kteří v autě často spíme, je dobré tuhle informaci sdělit. A možná i časem vymyslet systém, jak připojit druhý akumulátor, stejně jako to bylo u starých Land Roverů s takovým tím „kempovacím“ přepínačem.

Pochválil bych vychytanější a poměrně intuitivní infotainment. Fungoval naprosto bez problémů. Baví mě terénní režim nebo třeba režim vlečení. Vlečení je možný sledovat právě na displeji infotainmentu a soustředit na jízdu například při couvání s vlekem. To je neocenitelná věc. Kratší délka auta je zase skvělá při zatáčení s vlekem. Dovedu si představit, že kdybych měl loď, tak devadesátku ocením při spouštění vleku s lodí do vody.

Měřím 175 cm, a tak se v devadesátce, když sklopím sedačky, docela pohodlně vyspím. Dá se to různě vystlat, zkoušel jsem to, není to hotel, ale jde to. Kdybych byl unavenej na cestě do Chorvatska, tak si lehnu na benzince, klidně i do devadesátky a vyspím se.

Motory jsou u obou karosérií stejné, jen u té kratší, která je lehčí, je třístovka zkrátka cítit. 300 koní je opravdu dost, až když na to šlápneš, tak mizíš. Když to srovnám s benzínovou stodesítkou, kterou mám, tak s touhle devadesátkou zmizíš za 9 a půl litru a s benzinovou stodesítkou zmizíš za 15. A to je znatelný rozdíl.

Jsou lidi, kteří srovnávají staré Defy s novými. Já si třeba do toho svýho starýho Defíka klidně nacpu dřevo, které si nalámu někde v lese, abych si udělal oheň. U nového auta se logicky trochu ostýchám, ale tohle myslím většina řidičů řešit nebude.

Je to prostě nový auto, ale vidím ve svém okolí, že si získává velkou popularitu. Konečně se na trhu objevilo auto pro všechny. Dá se s ním jezdit jako s luxusní limuzínou i jako se stoprocentním offroadem. Já jsem zatím na žádné limity nenarazil. A v kombinaci se zahrádkou a se stanem je devadesátka obyvatelný auto na krutej terén za docela sympatickou pořizovací cenu. Takže, jak říkám… je to dobrá kára.

Text: Aleš Wallcon, Foto: Veronika Čermáková

Další novinky

Stylová oslava 75 let: Lego Icons Classic Land Rover Defender 90 je tu

Stylová oslava 75 let: Lego Icons Classic Land Rover Defender 90 je tu

Značka Land Rover oslavuje 75 let svého ikonického vozu. Společně s firmou Lego spojila síly a vytvořily stavebnici Lego Icons Classic Land Rover Defender 90. Sada, která obsahuje 2 336 dílků, je kompletní se všemi doplňky pro terénní expedici.

Zjistit více
Nový Range Rover Velar: Sofistikovaná elegance a vytříbené detaily

Nový Range Rover Velar: Sofistikovaná elegance a vytříbené detaily

Vylepšený Range Rover Velar je ryzí vyjádření moderního luxusu, který se vyznačuje špičkovými technologiemi, typickou vytříbeností vozů Range Rover a výrazným a čistým designem.

Zjistit více
Svezte se novým Range Roverem Sport na ledové trati ve Švédsku i vy

Svezte se novým Range Roverem Sport na ledové trati ve Švédsku i vy

Nový výkonný Range Rover Sport míří do Range Rover Ice Driving Academy, kde se dynamický sportovní výkon a kultivovanost potkají s arktickou krásou. Ice Driving Academy ve švédském Arjeplogu představuje dokonalý způsob, jak si užít luxusní sportovní SUV.

Zjistit více
Vozy Range Rover a Range Rover Sport získaly pět hvězd v Euro NCAP

Vozy Range Rover a Range Rover Sport získaly pět hvězd v Euro NCAP

Nový Range Rover a Range Rover Sport získaly v nejnovějších bezpečnostních testech Euro NCAP maximální hodnocení pěti hvězd. Tato luxusní SUV čerpají z více než 50 let zkušeností a ze široké škály schopností v jakémkoli terénu, kultivovanosti a bezpečnosti.

Zjistit více
Defender je nově k dispozici i s diskrétní balistickou ochranou a ochranou proti výbuchu

Defender je nově k dispozici i s diskrétní balistickou ochranou a ochranou proti výbuchu

Díky exkluzivní dohodě o akreditaci mezi společnostmi Jaguar Land Rover a TRASCO, specialistou na ochranu vozidel, si nyní mohou příznivci modelu Defender s požadavky na ochranu bezpečnosti objednat model 110 vybavený zvýšenou balistickou ochranou a ochranou proti výbuchu.

Zjistit více
V charitativní aukci síně Christie´s se vydražily modely Defender za skoro deset milionů korun

V charitativní aukci síně Christie´s se vydražily modely Defender za skoro deset milionů korun

Kaskadérské vozy Defender z filmu No Time To Die byly vydraženy pro charitativní účely u příležitosti výročí 60 let filmů o Jamesi Bondovi a vynesly skoro 10 milionů korun (více než 9 747 000 Kč).

Zjistit více
Na počest 75. výročí vydává Land Rover limitovanou edici Defenderu

Na počest 75. výročí vydává Land Rover limitovanou edici Defenderu

První Land Rover byl představen na autosalonu v Amsterdamu v roce 1948. Společnost Land Rover si toto výročí připomíná limitovanou edicí Defender 75th Limited Edition.

Zjistit více
Klienti Albion Cars měli možnost se svézt v terénu

Klienti Albion Cars měli možnost se svézt v terénu

V úterý 13. září se v terénním areálu Sklenka nedaleko čestlického dealerství konal Albion Cars Off-Road Day 2022. Pozvaní klienti a partneři měli možnost v terénu vyzkoušet různé modely značky Land Rover.

Zjistit více
SOUTĚŽ: Vyhrajte jízdu v Defenderu s Hynkem Čermákem

SOUTĚŽ: Vyhrajte jízdu v Defenderu s Hynkem Čermákem

Už 13. září chystáme v terénním areálu Sklenka nedaleko našeho dealerství Albion Cars Off-road Day 2022. Pokud se chcete na tuto akci dostat a ještě se navíc svézt v terénu Defenderem s naším ambasadorem Hynkem Čermákem, zapojte se do soutěže na našem instagramovém profilu.

Zjistit více
Land Rover představuje expedicemi inspirovanou limitku LR Classic Defender Works V8 Trophy II

Land Rover představuje expedicemi inspirovanou limitku LR Classic Defender Works V8 Trophy II

K uctění svého celosvětového dědictví off-roadů a průzkumných výprav, uvedlo oddělení Land Rover Classic na trh 25 exkluzivních vozů Classic Defender Works V8 Trophy II. Inženýři a designéři se inspirovali modely a zážitky z Land Rover Trophy.

Zjistit více
Auta z bondovky No Time to Die se vydraží v rámci charitativní aukce

Auta z bondovky No Time to Die se vydraží v rámci charitativní aukce

Kaskadérské modely Defender, Range Rover a Jaguar XF z filmu No Time To Die patří mezi exkluzivní položky, které se budou dražit u příležitosti výročí 60 let filmů o Jamesi Bondovi.

Zjistit více
Jaguar Land Rover se připravuje na elektrifikovanou budoucnost díky novému testovacímu zařízení

Jaguar Land Rover se připravuje na elektrifikovanou budoucnost díky novému testovacímu zařízení

Společnost Jaguar Land Rover otevřela nové zařízení pro testování příští generace vozidel, které se zaměřuje na elektromagnetické rušení. Laboratoř elektromagnetické kompatibility (EMC) v Gaydonu ve Velké Británii zajistí, aby budoucí vozidla splňovala současné i budoucí právní předpisy a kvalitativní normy pro konektivitu a elektroniku.

Zjistit více
Rychle najde jakékoliv místo: Jaguar Land Rover a What3Words přinášejí speciální řešení navigace

Rychle najde jakékoliv místo: Jaguar Land Rover a What3Words přinášejí speciální řešení navigace

Jaguar Land Rover nabízí zákazníkům přesnou navigaci i v těch nejodlehlejších lokalitách. Jde o prvního výrobce automobilů, který prostřednictvím vzdálené aktualizace softwaru over-the-air (SOTA) integroval celosvětový lokalizační systém what3words do nových vozidel a modelů, které již jezdí po silnicích.

Zjistit více
Land Rover Defender 130: Ideální vůz pro dobrodružství až osmi osob

Land Rover Defender 130: Ideální vůz pro dobrodružství až osmi osob

Vedle modelových verzí Defender 90 a Defender 110 přináší Defender 130 další rozměr do rodiny terénních vozů. Zažít dobrodružství může teď až osm lidí uvnitř automobilu.

Zjistit více
Land Rover představil nový Range Rover Sport

Land Rover představil nový Range Rover Sport

Nový Range Rover Sport pro rok 2023 definuje sportovní luxus a kombinuje výkon na silnici s propracovanými detaily modelu Range Rover, progresivním designem a pohodlným připojením.

Zjistit více