Hynek Čermák a Defender 90: „Je to parádní kára!"

Kdybyste v Česku měli vybrat prototyp chlapa, navíc landroveristy a ještě k tomu takového, který je tak trochu všeobecné známý, volba by musela padnout na Hynka. Herec Hynek Čermák a Land Rover totiž jedno jest. Jeho rukama prošly nebo je stále vlastní: Discovery 2 i Discovery 3, starší DefenderTD5, aktuálně se prohání v novém Defenderu 110 a nedávno si na prodloužený víkend půjčil Defender 90, aby ho otestoval a sdělil vám všem čerstvé dojmy.

S Hynkem jsme se potkali u Míčovny Pražského hradu. Tak jako před rokem jsme si dali doutník, tématem hovorů bylo leccos, dostali jsme ale i na to, proč jsme se potkali – DEFENDER 90. Hynek spustil, ptát se nebylo třeba. A jak už jste u nás i Hynka zvyklí, forma níže napsaného doznala od toho vyřčeného jen minimum změn. Takže, tohle jsou Hynkova slova:

U Defenderu 90 si představuju ideální využití, například kdybych měl farmu. Tahat koně nebo větší, těžší náklady a k tomu mít auto, kterým můžu jet potom do města nebo pro děti do školy. Ty třístovkový motory mě hodně baví. Hodně táhnou odspoda, mají skvělý zvuk.

Devadesátka má velkou výhodu v tom, že má větší akční rádius, v podstatě je to „malý“ auto. V Praze bez problémů zaparkuješ, v lese se otočíš, má to lepší rejd. Překvapilo mě, že tam není to zvedání oproti stodesítce, ale pochopil jsem, že když zařadíš redukci, tak se devadesátka zvedne sama. Prostupnost terénem je mnohem vyšší. 

Tím, že je to auto tak krátký, tak má samozřejmě i zadní náklon mnohem lepší a funguje to skvěle. Kdybych bydlel na vsi a živil bych se chováním dobytka, tak si pořídím přesně takové auto. Samozřejmě je tam menší úložný prostor, nespornou výhodou je ale zmiňovaný větší akční rádius a samozřejmě nižší spotřeba.

Kupodivu Defender 90 má větší úspěch u lidí, kteří tato auta neznají. A dokonce ženský se mě ptaly, co je to za auto, že se jim strašně líbí. A to se mi u mé 110 moc nestává. Možná to bylo i tou luxusní hnědou barvou, ale auto mělo velký úspěch.

Byli jsme s ním i v kempu a když jsme nechávali třeba hodinu otevřené dveře, tak hlásilo, že se blíží vybití akumulátoru a je třeba nastartovat. S tím se musí prostě počítat. Ale to u normálního uživatele, který auto využívá k běžnému životu, není důležitý. Ale pro nás – landroveristy – kteří v autě často spíme, je dobré tuhle informaci sdělit. A možná i časem vymyslet systém, jak připojit druhý akumulátor, stejně jako to bylo u starých Land Roverů s takovým tím „kempovacím“ přepínačem.

Pochválil bych vychytanější a poměrně intuitivní infotainment. Fungoval naprosto bez problémů. Baví mě terénní režim nebo třeba režim vlečení. Vlečení je možný sledovat právě na displeji infotainmentu a soustředit na jízdu například při couvání s vlekem. To je neocenitelná věc. Kratší délka auta je zase skvělá při zatáčení s vlekem. Dovedu si představit, že kdybych měl loď, tak devadesátku ocením při spouštění vleku s lodí do vody.

Měřím 175 cm, a tak se v devadesátce, když sklopím sedačky, docela pohodlně vyspím. Dá se to různě vystlat, zkoušel jsem to, není to hotel, ale jde to. Kdybych byl unavenej na cestě do Chorvatska, tak si lehnu na benzince, klidně i do devadesátky a vyspím se.

Motory jsou u obou karosérií stejné, jen u té kratší, která je lehčí, je třístovka zkrátka cítit. 300 koní je opravdu dost, až když na to šlápneš, tak mizíš. Když to srovnám s benzínovou stodesítkou, kterou mám, tak s touhle devadesátkou zmizíš za 9 a půl litru a s benzinovou stodesítkou zmizíš za 15. A to je znatelný rozdíl.

Jsou lidi, kteří srovnávají staré Defy s novými. Já si třeba do toho svýho starýho Defíka klidně nacpu dřevo, které si nalámu někde v lese, abych si udělal oheň. U nového auta se logicky trochu ostýchám, ale tohle myslím většina řidičů řešit nebude.

Je to prostě nový auto, ale vidím ve svém okolí, že si získává velkou popularitu. Konečně se na trhu objevilo auto pro všechny. Dá se s ním jezdit jako s luxusní limuzínou i jako se stoprocentním offroadem. Já jsem zatím na žádné limity nenarazil. A v kombinaci se zahrádkou a se stanem je devadesátka obyvatelný auto na krutej terén za docela sympatickou pořizovací cenu. Takže, jak říkám… je to dobrá kára.

Text: Aleš Wallcon, Foto: Veronika Čermáková

Další novinky

Výkon brzd Range Roveru Sport SV nastavuje nové standardy

Výkon brzd Range Roveru Sport SV nastavuje nové standardy

Moderní luxusní výkonná vlajková loď Range Roveru, Range Rover Sport SV MHEV, poháněná zážehovým V8 Twin Turbo s výkonem 635 koní, nedávno prokázala výkon a odolnost svého volitelného karbon-keramického brzdového systému. Absolvovala totiž dva týdny ježdění na okruhu Algarve International Circuit s jedinou sadou brzdových kotoučů a destiček.

Zjistit více
Land Rover představil Range Rover Sport v nové výbavě Stealth Pack

Land Rover představil Range Rover Sport v nové výbavě Stealth Pack

U nového Range Roveru Sport s volitelnou výbavou Stealth Pack se nepřehlédnutelně projevuje viscerální sportovní výkon tohoto modelu. Pečlivě propracovaný design podtrhuje decentní exteriér s propracovaným prémiovým metalickým lakem Carpathian Grey se saténovou ochrannou vrstvou. Ta kontrastuje s rozšířeným černým paketem, který zahrnuje výdechy na kapotě, nápisy, spodní přední a zadní nárazníky a boční prahy v lesklé barvě Narvik Black.

Zjistit více
Land Rover představuje nový vysoce výkonný Defender OCTA

Land Rover představuje nový vysoce výkonný Defender OCTA

Britská dobrodružná značka Defender v roce 2024 představí nového vysoce výkonného hrdinu do každého terénu: Nový Defender OCTA. Nová vlajková loď Defenderu bude zatím nejodolnější, nejschopnější a nejluxusnější verze v nabídce a vytyčí pro Defender nové teritorium.

Zjistit více
VIDEO: Hynek Čermák a limitka Defender Works V8 Trophy II

VIDEO: Hynek Čermák a limitka Defender Works V8 Trophy II

Herec a náš ambasador Hynek Čermák se k nám přijel podívat na jediný kus Defenderu Works V8 Trophy II v Česku a trochu si auto při té příležitosti prolezl a okomentoval ho. Nemohli jsme si tuhle příležitost nechat ujít a natočili jsme o autě s Hynkem video.

Zjistit více
Land Rover zahajuje testování nového prototypu elektrického Range Roveru

Land Rover zahajuje testování nového prototypu elektrického Range Roveru

Společnost Jaguar Land Rover otevřela pořadník pro svůj netrpělivě očekávaný elektrický model Range Rover, a to ještě před oficiálním spuštěním objednávek pro zákazníky.

Zjistit více
Beduíni, lovci i lord se svým sluhou: Slavnostně jsme otevřeli Albion Cars Brno

Beduíni, lovci i lord se svým sluhou: Slavnostně jsme otevřeli Albion Cars Brno

Značka Land Rover má na jižní Moravě nové reprezentativní sídlo v podobě showroomu Albion Cars na Heršpické ulici v Brně. Zcela nový autosalon se řadí mezi ty nejmodernější v Evropě a jeho slavnostní otevření na konci listopadu bylo výjimečnou podívanou.

Zjistit více
Továrna JLR v Nitře slaví páté výročí a potvrzuje elektrickou budoucnost

Továrna JLR v Nitře slaví páté výročí a potvrzuje elektrickou budoucnost

Společnost Jaguar Land Rover potvrdila, že její nejmodernější závod v Nitře na Slovensku bude vyrábět elektromobily v rámci strategie Reimagine. Automobilka počítá s uvedením devíti nových elektromobilů na trh do roku 2030.

Zjistit více
Land Rover nově nabízí pětiletou záruku na všechny nové modely Range Rover, Defender a Discovery

Land Rover nově nabízí pětiletou záruku na všechny nové modely Range Rover, Defender a Discovery

Zavedení prodloužené pětileté záruky od začátku září na všechny modely Range Rover, Defender a Discovery je důležitým krokem vedoucím ke zlepšení služeb poskytovaných zákazníkům automobilky Jaguar Land Rover během jejich vlastnictví.

Zjistit více
Rangeroverista Roman Holý: Zpátečka je klíč

Rangeroverista Roman Holý: Zpátečka je klíč

Král funku, milovník punku. A taky Prince. Táta, sběratel, hudební skladatel, zpěvák, frontman, producent a přemýšlivý chlapík s vášní pro život. Šumavský patriot, který osciluje mezi několika kapelami, projekty i hudebními styly. A užívá si to. Stejně jako přátel a lidí kolem sebe. Mluví rozvážně a věci umí pojmenovat, i když mnohdy s nadsázkou, obvykle trefně a nekompromisně. Jinak ale kolem jeho "afra" svítí aura spokojenosti a vděku za to, že už desítky let může dělat jen to, co ho baví.

Zjistit více
Očima prodejkyně Petry Špičkové: Range Rover a jeho luxus a zpracování

Očima prodejkyně Petry Špičkové: Range Rover a jeho luxus a zpracování

S jedním z nejluxusnějších off-roadů světa v reálu pravděpodobně nevyužijete schopnost překonat téměř metr hluboký brod. A dost možná s ním málokdy vyrazíte zdolávat blátivý terén, skály, písek. Ale o to v případě tohoto majestátního elegána asi ani nejde. Jde o to ho mít!

Zjistit více
Nový Range Rover Evoque: upravený design a sofistikované systémy

Nový Range Rover Evoque: upravený design a sofistikované systémy

Nový Range Rover Evoque má propracovaný a sofistikovaný design, který nyní inženýři obohatili o nejnovější systémy a luxusní materiály.

Zjistit více
Discovery Sport pro rok 2024: Luxusní interiér, větší všestrannost a nejmodernější systémy

Discovery Sport pro rok 2024: Luxusní interiér, větší všestrannost a nejmodernější systémy

Land Rover Discovery Sport je všestranný vůz s až sedmimístnou konfigurací interiéru, který se perfektně hodí například pro aktivní rodiny. V propracovaném a dramaticky vyhlížejícím interiéru mohou cestující využívat nejnovější informační a zábavní systém Pivi Pro na elegantním dotykovém displeji. Ten je vyroben z jednoho kusu lehce prohnutého skla. Taktéž mají k dispozici praktické úložné prostory, konfiguraci sedadel a systémy komfortní výbavy.

Zjistit více
Bahenní lázně na Sklence: Ani nepřízeň počasí letošní Off-Road Day nezkazila

Bahenní lázně na Sklence: Ani nepřízeň počasí letošní Off-Road Day nezkazila

Ve středu 7. června proběhl v terénním areálu Sklenka nedaleko našeho čestlického dealerství další ročník Albion Cars Off-Road Day. Předchozí tři dny před akcí poměrně vydatně pršelo, a to se podepsalo na stavu trati, která tak byla narozdíl od loňska mokrá a bahnitá. Ani to ale neodradilo naše klienty od testovacích jízd.

Zjistit více
Nový Range Rover Sport SV: Moderní, luxusní a výkonná vlajková loď

Nový Range Rover Sport SV: Moderní, luxusní a výkonná vlajková loď

Nový Range Rover Sport SV je nejvýkonnější a nejdynamičtější Range Rover Sport všech dob, spojuje v sobě špičkový výkon a dynamiku s bezkonkurenčními schopnostmi Range Roveru, kultivovaností a reduktivním designem. Řada jeho technologií zvyšujících výkonnost zahrnuje nejpokročilejší systém podvozku ve své třídě a senzorický audiosystém s blahodárnými účinky na zdraví.

Zjistit více
Nový Range Rover SV Bespoke nabízí ještě větší luxus na míru

Nový Range Rover SV Bespoke nabízí ještě větší luxus na míru

Range Rover je originální luxusní SUV, které je již více než 50 let vzorem a kombinuje pohodlí s výbornými schopnostmi v terénu. V rámci této modelové řady byla uvedena služba SV Bespoke, která zákazníkům nabízí širší možnosti v tom, navrhnout si vůz podle vlastních představ a vkusu. Tato služba je dostupná pro verze Autobiography a SV.

Zjistit více